indicke-konopi

Tuesday, August 28, 2007

Sám sobě šamanem...

"Příznaky Parkinsonovy choroby se u mě projevily někdy v roce devadesát dva. Neurolog mne léčil Stugeronem a Oxyphyllinem - léky nezabraly. Pak jsem byl v nemocnici a tam mne převedli na Tremaril a Viregyt K. Pomohlo to - třes se snížil asi o třetinu. Ostatní příznaky však zůstaly. Nakonec mne lékař převedl na Nakon Mite a Jumex - ten dodává do organismu dopamin. Ulevilo se mi - byl jsem však přes veškeré zlepšení pořád zjevně nemocný, postižený a víceméně nemohoucí člověk..." vypráví pan Ponikelský. Pak nastal v jeho léčbě zásadní zlom. Impuls přišel - ač to zní absurdně - z časopisu. "Dostal se mi do ruky článek o peruánských Indiánech, kteří žvýkají koku. A pomáhá jim nejen překonávat strasti každodenního těžkého života, ale léčí s ní i řadu chorob, které moderní západní medicina dokáže jen tlumit - ne vyléčit. Autor článku zdůrazňoval, že koka v Andách působí především díky tomu, že tam patří - že je to rostlina adekvátní, úměrná mstu i lidem, kteří tam žijí. Celý život zahrádkařím - a tak mne napadlo, jestli by v našem klimatu a na lidi, kteří žijí zde, nemohla podobně fungovat rostlina, která "patří" sem. Tou rostlinou je konopí. Sehnat semínka marihuany nebyl problém - a tak jsem si ji na jaře devadesát čtyři zasel. V polovině června jsem začal žvýkat listy - jeden lístak denně. Samozřejmě se nejdřív neprojevilo vůbec nic. Ale nepolevil jsem - věděl jsem, že musím čekat. Někdy v půlce září jsem šel po ulici a najednou, jako z čistého nebe jsem si uvědomil, že jdu pružně jako předtím, než jsem onemocněl." Pan Ponikelský ušel asi dvě stě metrů a pak se vše vrátilo k normální chůzi parkinsonika - tělo opět přestalo poslouchat. Pan Ponikelský však jev správně identifikoval jako první výsledek automedikace konopím - a samozřejmě ve své fytoterapii pokračoval. Stav se zlepšoval každým dnem. Po měsíci chodil jako před vypuknutím choroby. "Samozřejmě jsem dál bral léky, které mi lékař předepsal - dodával jsem tělu dopamin. Konopí však - podle mé vlastní hypotézy - umožňuje nervovým buňkám s dopaminem lépe hospodařit a distribuovat jej tam, kde je potřeba. Každopádně - léky v době, kdy jsem bral jenom je, odstranily část příznaků. V době, kdy jsem k nim bral i konopnou fytoterapii, příznaky nemoci zmizely úplně. O všem jsem informoval neurologa - a tak mám ve zdravotní kartě poslední čtyři roky po každé návštěvě lékaře napsáno POMÁHÁ CANNABIS!"