indicke-konopi

Friday, August 10, 2007

Dojeli jsme

do jedné vesnice asi dvacet kilometrů od Pálavy. Vystoupili a rozhlédli - v úrodné placce se pálavské kopce tyčily jako nepřehlédnutelný ukazatel směru - a vyrazili. Jihomoravská vegetace se předváděla v plné síle - broskvové sady, rozkvetlé bodláky na mezích, mohutné keře durmanu. Po hodině procházky mě náš informátor vzal za rukáv:"Podívej se doleva!" Pozorně jsem se zahleděl na pole, nedávno zorané po sklizni. Rostlo na něm podivné nevysoké chroští. "To snad není pravda..." Nevěřil jsem svým očím a vykročil do oranice. Ušel jsem padesát metrů k nejbližšímu keříku, sednul si k němu na bobek, pro jistotu jej ochutnal a promnul v dlaních. Viděl jsem tu rostlinu tisíckrát, tisíckrát cítil její vůni, a byl jsem si jist: Je to konopí. Cannabis sativa. Nejstarší kulturní rostlina lidstva. Rostlina, která vedle dalších možných využití poskytuje lidstvu marihuanu.