indicke-konopi

Sunday, February 18, 2007

Hra na řešení

Slovníček: Učitel s velkým U je člověk, ke kterému přicházejí žáci pro poučení. S malým u je to člověk, který se snaží z titulu své funkce někoho poučovat.

"Pane řediteli, já se s vámi nechci haštěřit o názory. Mě zajímá, co jste udělali..." vysvětluju důvody své návštěvy. Zajímá mě, zda si škola uvědomuje ohrožení a zpřístupní dětem INFORMACE. A jak to udělá. Pan ředitel mi nechce nic říct. Začínám chápat, že považuje za svou povinnost předávat dětem spíše POSTOJE. Což samozřejmě může jenom rodina nebo Učitel. Učitel ve smyslu guru, nikoliv učitel systemizovaný - i když i ten samozřejmě může být Učitelem. Má-li na to.

Pan ředitel se mnou nesouhlasí. Nesouhlasí ani s tvrzením mladistvého kuřáka. "O drogách se děti dozvědí i v chemii a biologii..." Pan ředitel mluví o tom, s kolika INSTITUCEMI navázal spolupráci, jaká opatření chystá, neřekně však nic konkrétního... A tak se pokusím vysvětlit, že zakazovat má smysl jen tehdy, když máme možnost dodržení zákazu vynutit. A uvádím příklad. Je zjevně mimo sféru jeho působení zakázat žákyním vyšších ročníků, aby nezačaly souložit. I když je to ve čtrnácti zjevně blbost. S drogami je to totéž. Ale pan ředitel mě nenechá domluvit. "Máme účinné prostředky, jak zabránit tomu, aby pohlavní život začínal příliš brzy..." A tak debatu vzdávám. Před patnáctým rokem má pohlavní styk cca 7% populace.