indicke-konopi

Tuesday, February 27, 2007

Hrdost autora

Čí je to iniciativa? Zastupitelstva města Liberce.

Ne instituce. Člověka. Tak to není. Celá záležitost začala interpelací občanů města. Měli obavy, že se v jedné otevírané diskotéce budou distribuovat drogy. Zjistili jsme si, co v takové situaci může státní správa ve městě dělat. Dozvěděli jsme se, že v podstatě nic. Pak zastupitelstvo zvažovalo, co tedy můžeme vůbec dělat. A výsledkem je právě Výzva.

A kdo ji psal? Sekretářky. Tady sedělo šest lidí a dohadovali se nad textem. Sešli se zástupci klubů /

A kdo psal ten návrh? Návrhy byly čtyři.

A kdo je psal? Proč ti mám tyhle věci říkat? K tomu já nemám ani pověření. Jeden text jsem psal já.

Pak mi ředitel Vacek objasnil další dva kroky, které navrhuje. Bohužel nejsou zřetelně artikulovány v textu Výzvy. Je to zřízení centrálního úřadu státní správy, který by se komplexně zabýval drogovou problematikou, integroval všechny dnešní aktivity a podléhali by mu všichni "drogoví" pracovníci. Nezáleží mu prý na jméně úřadu, ale říká mu "Úřad pro narkotika". (americkému Drug Enforcement Agency se česky říká stejně) Nechtěl by v něm prý žádnou funkci. Tvrdí, že se nejedná o kopii amerického modelu represe "war on drug".

Vše pro svobodu tisku - diskuse je nebezpečná!

Cituji: Připadá nám absurdní, že jsou na území ČR legálně vydávány tiskoviny, které dávají návody na pěstování ilegálních drog nebo dokonce doporučení na formy užívání. Mám pocit, že se mě to týká. To je pokus o znovuzavedení cenzury?

To musí někdo zvážit, jestli se tě to týká, jestli tvoje knížka Marihuana je zrovna tou, kterou my myslíme. Třeba kuchařka o užívání hašiše - to je pro mě vrchol. Záleží také na tom, kdo to píše, jak je v knize objektivní a komu to rozdává. A jestli není dnes jiná situace než tehdy, když vyšla tvoje kniha. Vést s touto generací jakékoliv diskuse o legalizaci, o lehkých drogách - to je prostě nebezpečný.