indicke-konopi

Tuesday, April 03, 2007

Cíle semináře:

1. Seznámit účastníky se zkušenostmi evropských zemí a USA v oblasti protidrogové politiky a legislativy, a to se zaměřením na oblast trestního práva.

2. Analyzovat a zhodnotit sociální, zdravotní a ekonomické důsledky jednotlivých variant právních úprav ve vztahu k drogové kriminalitě a zvláště pak k otázce obecné trestnosti držení drogy.

3. Zhodnotit jednotlivá variantní řešení právních úprav obecné trestnosti držení drogy s cílem vytvoření právního rámce pro efektivní řešení problémů spojených s ilegální výrobou, distribucí, držením i užíváním drog.

Do vnitráckého objektu jsem byl vpuštěn bez problémů. Stejně bez problémů mě pustili i do sálu, kde konference probíhala. Kdosi tam zrovna mluvil anglicky a čeští účastníci měli nasazená sluchátka, ve kterých běžel simultánní překlad. Byli zde lidé z ministerstva vnitra, policejního prezidia, Národní protidrogové centrály, Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu, Úřadu vyšetřování, Interpolu, ministerstva spravedlnosti, ministerstva obrany, školství, zdravotnictví... Zmocnil jsem se seznamu účastníků a jednoho volného páru sluchátek. Chvíli jsem naslouchal - onen anglicky hovořící muž zrovna vysvětloval, že zakazovat držení drogy nemá nejmenšího smyslu a vede jen k umělému nárůstu kriminality. Slyšel, četl a psal jsem podobná slova už tolikrát, že mě to opravdu nezaujalo. začal jsem tedy listovat v seznamu zahraničních účastníků a institucí, kde pracují.